Alle klantcases
25 mei 2022

Innova Energie en SEPA Green digitaliseren ook het verkoopproces van Grootverbruik energiecontracten

De energiemarkt zit in een onstuimige marktfase. De gasprijzen zijn als sinds eind 2021 hoger dan normaal en de recente onrust in Europa heeft ertoe geleid dat vooral de gasprijzen fluctueren en lastig te voorspellen zijn. Dit heeft ook haar invloed op de activiteiten van energieleveranciers voor wat betreft nieuwe klanten. De proposities en type dienstverlening veranderen.

Zo ook bij Innova Energie en SEPA Green, twee leveranciers die al enkele jaren gebruik maken van Salesdock voor het (laten) aanbrengen van consumenten en kleinzakelijke klanten via haar partnerkanaal. En twee merken die sinds deze winter de krachten gebundeld hebben en vanuit één organisatie, maar nog steeds met beide mooie merken autonoom gepositioneerd, de energiemarkt bedienen.

Binnen de energiemarkt heeft de huidige marktsituatie ervoor gezorgd dat zowel de consumenten als kleinzakelijke markt - waarin vaak op vaste tarieven wordt verkocht - tijdelijk op een lager (gas)pitje staan. Innova Energie en SEPA Green vinden het belangrijk dat klanten, maar ook partners, op een gezonde en verantwoorde manier nog goede producten kunnen krijgen. De tijd dat we niet konden verkopen hebben we dan ook gebruikt om iets nieuws te maken en het productaanbod nog completer te maken: Grootverbruik kunnen verkopen via Salesdock.

De Grootverbruik contracten - hier gaat het vaak om aansluitingen vanaf 100.000 kWH en/of een aansluiting die meer dan 40 m3 gas per uur doorlaat - zijn maatwerk en waren tot nu een tijdrovend en handmatig proces. Met de toenemende vraag in de markt kwam ook de behoefte het verkoopproces van Grootverbruik te ondersteunen binnen Salesdock: van het opstellen van de offerte, het klantacceptatieproces met een digitale handtekening tot aan het verwerken van nieuwe sales in de achterliggende leveringssystemen van Innova Energie en SEPA Green.

Dankzij een aantal unieke functionaliteiten van het Salesdock platform, zoals de Flex flow en de maatwerkcontracten, heeft Salesdock het volledige salesproces voor deze markt gedigitaliseerd. Eelco Wessels Boer, directeur van Innova Energie hierover: “Eenvoud en standaardisatie van het verkoopproces in een markt waar flexibiliteit op ieder uur van de dag gevraagd is, was precies wat we nodig hadden om in deze tijden ook schaalbaarheid op Grootverbruik te kunnen faciliteren”.

Dat niet alleen Innova Energie, maar ook het merk SEPA Green, mee kan liften op deze digitalisering, stemt Theo Berntzen, al jaar en dag het gezicht van dit mooie Enschedese merk tevreden: “Als SEPA Green hebben we met en voor onze loyale partners in de afgelopen jaren de transitie gemaakt van papieren contracten naar digitaal werken. Nu ook Grootverbruik binnen het Salesdock platform kan worden verkocht, is voor ons weer een mooie stap in ons nieuwe werken voor en met onze zakelijke adviseurs”.

Verder lezen

Meer cases

Volg ons ook op LinkedIn
Nieuwsbrief
Mis nooit het laatste nieuws en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
🇳🇱
NL
16:38
🇮🇳
IN
21:08

© 2022 Salesdock | Privacy policy