strings.skip_to_content
Alle klantcases
14 mei 2024

Vattenfall verbetert verkoopproces E-mobility met Salesdock

‘Zorgeloos elektrisch rijden’ is de missie van Vattenfall E-mobility. Het zorgeloos en gemakkelijk kunnen verkopen van laadpalen en laadoplossingen was hierin een belangrijke stap om de groei-ambities waar te kunnen maken. Hiervoor heeft Salesdock de transitie van het verkoopproces mogen faciliteren: van een handmatig, tijdrovend proces naar een volledig geautomatiseerde, gestroomlijnde workflow.
We spraken met Harald Berendsen, Lead e-mobility B2C en MKB bij Vattenfall, over hoe de samenwerking niet alleen de efficiëntie verbeterde, maar ook de basis legde voor een duurzamere toekomst in mobiliteit.

Harald Berendsen is als Lead E-mobility B2C en MKB bij Vattenfall verantwoordelijk voor het voortstuwen van de transitie naar elektrisch rijden. Het Customer Solution Development team, waar E-mobility een onderdeel van is, speelt een cruciale rol in het optimaliseren van klantgerichte oplossingen en het aansturen van strategische initiatieven die niet alleen de bedrijfsvoering verbeteren, maar bovenal consumenten en MKB-ers helpen om duurzame keuzes te maken.
De uitdaging
Vattenfall streefde naar optimalisatie van hun E-mobility diensten om klanten efficiënter te bedienen. De uitdagingen varieerden van het digitaliseren van offerte-processen tot het realtime beheren van leads en offertes, zowel via telemarketing, het online kanaal als via door-to-door adviseurs.
Oplossing
Salesdock werd ingeschakeld om Vattenfall te ondersteunen bij deze uitdaging. Door de integratie van het Salesdock platform, kon Vattenfall niet alleen hun offerteproces voor laadpalen stroomlijnen, maar ook een realtime overzicht behouden van alle salesactiviteiten. Dit betekende een grote stap vooruit: van een aanvankelijk handmatige benadering naar een volledig gedigitaliseerde en geoptimaliseerde workflow.
Resultaten
Harald merkt op: "De overgang naar Salesdock heeft onze conversies significant verhoogd. Wat eerder een handmatig en tijdrovend proces was, is nu volledig geautomatiseerd. Hierdoor hebben we onze doorlooptijden kunnen verkorten en onze conversies kunnen verhogen. Dit is cruciaal in een markt waar snelheid en efficiëntie het verschil maken."
"Salesdock is niet slechts een leverancier; ze zijn een partner in onze groei en innovatie."
Harald Berendsen, Vattenfall
Plannen voor de toekomst
Vattenfall InCharge gaat stoppen met het B2C en MKB segment. Dit betekent dat we een nieuwe E-mobility keten aan het neerzetten zijn waar Salesdock een cruciale rol in gaat spelen. Een belangrijke verbetering die we gaan doorvoeren is de volgende stap in het proces. "Wanneer tijdens installatie blijkt dat er meerwerk nodig is, kan de installateur dit via een app invoeren, wat vervolgens wederom een offerte in Salesdock triggert. Dit zorgt ervoor dat we ook akkoord van de klant hebben op het meerwerk, wat ons helpt om compliant en transparant te blijven," legt Harald uit.

In 2024 introduceren we meerdere nieuwe producten voor klanten die thuis kunnen laden. Met de introductie van FlexPrijs, staat Vattenfall op de vooravond van het bundelen van dynamische energiecontracten met laadpalen. Dit is een belangrijke stap naar het faciliteren van duurzame energie-oplossingen die flexibel inzetbaar zijn voor consumenten en zakelijke gebruikers, zoals elektrische auto’s. Via de Vattenfall Energie App ondersteunen we slim laden waardoor de auto wordt geladen wanneer de prijzen laag zijn en er veel duurzame energie beschikbaar is.

Berendsen voegt toe: "We zijn opgewonden over de toekomst en kijken uit naar de verdere integratie van de diverse features van Salesdock in onze dienstverlening. Dit partnerschap heeft ons geholpen om niet alleen onze huidige processen te verbeteren, maar ook om nieuwe marktkansen te identificeren en te benutten."

Prettige samenwerking
Ook over de ‘zachte kant’ van de samenwerking is Harald positief. "Salesdock is altijd goed bereikbaar. Ze nemen altijd de telefoon op en als je vragen stelt dan komen ze meteen in actie”. Door innovatieve oplossingen te combineren met klantgerichte diensten, zetten beide bedrijven stappen voorwaarts in de transitie naar een duurzamere toekomst. "Salesdock is niet slechts een leverancier; ze zijn een partner in onze groei en innovatie," concludeert Berendsen. "Het is inspirerend om te zien hoe beide teams samen groeien en de markt voor E-mobility vooruit helpen."

Verder lezen

Meer cases

Volg ons ook op LinkedIn
Nieuwsbrief
Mis nooit het laatste nieuws en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
🇳🇱
NL
17:27
🇮🇳
IN
21:57

© 2024 Salesdock | Privacy policy